بک لینک خوب و بد را از کجا تشخیص دهیم؟
نوشته شده توسط : محمد قاسمی

بک لینک خوب و بد را از کجا تشخیص دهیم؟

 

بک لینک خوب؛ بک لینک های مضر هم وجود دارند؟

بله. همه‌ی بک لینک ها مفید نیستند. فاکتورهایی که در ادامه برای تشخیص بک لینک با کیفیت آورده می‌شود، قطعا تمام المان‌هایی نیستند که گوگل برای این موضوع استفاده می‌کند، اما می‌شود گفت مهم‌ترین آن‌ها هستند. اغلب اوقات، ضعیف بودن یک یا چند تا از فاکتورهای زیر برای یک عدد بک لینک باعث ضربه‌ی جدی به وب‌سایت نمی‌شود؛ بک لینک شاپ آی آر اما در نظر داشته باشید که حجم زیاد بک لینک بی‌کیفیت ممکن است خسارت‌های اساسی به وب‌سایت شما وارد کند. بک لینک ایرانی این‌که «زیاد» یعنی چقدر را تقریبا نمی‌توان پاسخ داد؛ برای همین بهتر این است که همیشه بک لینک های وب‌سایتمان را مونیتور کنیم و در مواقع نیاز، تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم. تعدادی از فاکتورهای سرنوشت‌ساز درباره‌ی بک لینک ها، به علاوه‌ی اینفوگرافیک «آناتومی یک لینک» در زیر آورده شده است.

اگر یک سایت تجاری یا یک سایت پر از تبلیغات دارید تبادل لینک بک لینک شاپ آی آر از چه راهاییبه دست میاید و چه میکند احتمال اینکه دیگران به شما لینک بدهند کمتر است . بخصوص اگر این دیگران ، نویسندگان وبلاگهای معمولی و غیر تجاری باشند . درخواست لینک برای اینجور سایت‌ها دقیقا مثل این است که شما بک لینک ایرانی دائما از « خارج » کاسه و بشقاب و لباس دست دوم و اثاث منزل و . . . بیاورید و هر روز به « دوستان » زنگ بزنید و درخواست کنید که در مهمانی‌ها شما را دعوت کنند تا بیایید و جنس بفروشید . کار جالبی نیست . تبادل لینک شخصی و با معنا درخواست کنید وقتی می خواهید از کسی بخواهید که به شما لینک بدهد بک لینک شاپ آی آر بدانید که از چه کسی درخواست می‌کنید . فرستادن نامه‌های مشابه برای آدم‌های بک لینک شاپ آی آر مختلف کار جالبی نیست و معمولا به لینک گرفتن از یک سایت خوب منتهی نمی‌شود و تنها کاری که می‌کند این است

بک لینک (Backlink) را با اصطلاحات Incoming Links، Inbound Links، Inlinks و  Inward Links نیز می‌شناسیم که همگی بر یک مفهوم دلالت می‌کنند. و آن مفهوم این است که به لینکی که از یک وب‌سایت به سایر وب‌سایت‌ها داده می‌شوند،  بک لینک می‌گویند.

 

در علم سئو، بک لینک جایگاه ویژه‌ای دارد. چنان‌که در مستند بک لینک ایرانی تولید سال ۲۰۰۷، با نام «پشت صحنه گوگل (Google: Behind The Screens)»، اذعان می‌شود که شالوده‌ی سیستم رتبه‌بندی گوگل بر اساس تعداد بک لینک وب‌سایت‌ها بنا شده است. فردریک والایز [در گوگل‌پلاس،فیس‌بوک،توییتر]، که آن زمان متخصص ارشد محصولات آنلاین برای گوگل ادوردز (Senior Online Product Specialist for Adwords) بود، در این مستند که تماشای آن را توصیه می‌کنم، در پاسخ به سوال مجری درباره‌ی چگونگی رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در صفحه‌ی نتایج گوگل، پاسخ می‌دهد که: «رتبه‌بندی سایت‌ها بر اساس لینک‌های بک لینک ایرانی ورودی آن‌ها صورت می‌گیرد. منطق این ایده بر این اساس است که به فرض اگر شخصی، وب‌سایتی درباره‌ی گل‌ها داشته باشد و وب‌سایتش اعتبار مناسبی در زمینه‌ی بک لینک شاپ آی آر کاری خود داشته باشد، پس احتمالش زیاد است که سایر وب‌سایت‌ها به وب‌سایتش لینک بدهند؛ چرا که مطالب و محتوایش را مناسب و ارزشمند می‌دانند. و ما با توجه به وجود لینک‌هایی از این دست، متوجه می‌شویم که اعتبار بک لینک شاپ آی آر و ارزش آن وب‌سایت چه مقدار است. هم‌چنین ما دقت می‌کنیم که این لینک‌ها از چه وب‌سایت‌هایی به آن وبسایت خاص داده شده‌اند. مثلا اگر لینکی از وب‌سایت نیویورک‌تایمز داده شده باشد، ارزش آن مثلا از وب‌سایت شخصی من بیش‌تر خواهد بود. پس تاثیر بک لینک ایرانی و اعتبار بیش‌تری به وب‌سایتی که توسط نیویورک‌تایمز لینک شده تعلق می‌گیرید و باعث افزایش رتبه‌ی آن وب‌سایت در نتایج جستجو می‌شود.»

بجای درج بک لینک خالی، بک لینک باید در محتوا ثبت شود. (مثل بک لینک در سایتهای مقاله و شبکه های اجتماعی ) یکی از موارد مهم بک لینک، تنوع نوع بک لینکهاست (شبکه های اجتماعی، وبلاگ، ویکی، فروم ها و …..) شما می توانید از این خدمات برای افزایش اعتبار وب سایت خود اقدام به خرید بک لینک کنید.با تهیه این پکیج ها گوگل رنک شما افزایش می یابد.

منبع:

بک لینک  , بک لینک ایرانی





:: برچسب‌ها: خرید بک لینک , فروش بک لینک , بک لینک , افزایش رتبه سایت در گوگل افزایش رتبه در الکسا ,
:: بازدید از این مطلب : 624
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: